Saturday, February 12, 2011

Aku MerinduiMu

....Aku Merindui Mu...

...Hari Ini...Adalah Ulangtahun Hari Lahir Mu...Lebih 1400 Tahun Lampau Umat Ini Pernah Merasai Sentuhan Kasih Mu...Hari Ini...Apa Yang Mampu Ku Bicarakan Andai Engkau Masih Hidup Dan Engkau Lontarkan Pertanyaan Tentang Umat Mu Di Akhir Zaman ini...

...Terasa Benar Rasa Bersalah Dan Malu Ku Kepada Mu Duhai Rasullullah...Jika Aku Menangis Engkau Tentu Lebih Dari Sekadar Itu...Lalu Bagaimana Harus Aku Jawab Jika Itulah Pertanyaan Mu...Sedang Umat Yang Engkau Tinggalkan Dengan Lafaz Umati...Umati...Umati Ini Sedang Celaru...Kecamuk...Nilai Yang Engkau Tinggalkan Telah Jatuh Hampir-Hampir Tiada Harganya...Aduhai...

...Umat Mu Mutakhir Ini Telah Banyak Meninggalkan Sunnah Mu Wahai Rasullullah...Mereka Telah Menukar Pakaian Islam Yang Terbuat Dari Acuan Pengorbanan Dan Cela Hina Yang Engkau Terima...Mereka Tidak Lagi Peduli Pada kitab Kehidupan yang Telah Engkau Memesani Mereka Jangan Meninggalkannya...

...Menangis Lagikah Engkau Jika Mendengarkan Semua Ini...Umat Ini telah Hilang Gemilangnya...Hari Ini Umat Ini Terasa Kembali Ke Zaman Jahiliah...Hari ini Umat Mu Di Perkuda..Di Perangi Di Hina Nista Oleh Seteru Yang Dahulunya Baiah Keamanan Kerana Bijak Dan Santun Mu...

Wahai Rasullullah...Aku Menangis Kerana Malu Pada Mu...Aku Tidak Mampu Menjaga Urusan Umat Mu Ini Sekalipun Dengan Hanya Menegur...Betapa Jika Engkau Hidup Tentu Sekali Ia Akan Menggusarkan Hatimu...Maafkan Diriku Wahai KecintaanNya...

...Aku Merindui Mu... Subhanallah...

No comments:

Post a Comment