Friday, February 25, 2011

Wahai Tuhan Ku





Wahai Tuhan Ku...
Maafkanlah Dan Ampunilah Segala Dosa Dosa Ku...
Sekalipun Aku Tidak Pernah Serik Berbuat Demikian...
Nikmat Dunia Ini Sering Mengaburi Pandangan Ku...

Wahai Tuhan Ku...
Dunia Ini Sering Mengajak Ku Berpeleseran...
Dan Selalu Aku Tewas Dan Hanyut Di Dalamnya...
Sehingga Ada Ketika Tidak Terkawalkan Nafsu Duniawi...

Wahai Tuhan Pemilik Seluruh Alam...
Nafsu Yang Kekadang Menghilangkan Kelazatan Iman...
Mengajak Ku Untuk Telus Berbuat Kemungkaran...
Sering Kali Menitipkan Titik Titik Hitam Pada Pakaian Taqwa ku...

Kerana Nafsu Sering Singgah Mendatangi...
Tidak Pernah Jemu Dan Kenal Putus Asa...
Mendekati Ku Untuk Memutikkan Kealpaan...
Menjauhi Aku Mengingati MU...

Wahai Tuhan Ku...
Untuk Kesekian Kalinya...
Sama Seperti Semalam Dan Sebelumnya...
Aku Mendatangi MU Dalam Kepayahan Ini...
Bersimpuh Di Sejadah Lusuh Ini...

Aku Ingin Menangis Di Hadapan MU Ya Rabb...
Mengharap Segala Dosa Ku Ini ENGKAU Balasi Dengan Azab Dunia...
Kerana Aku Yakin Bahawa Aku Tidak Akan Tertanggung...
Pedihnya Azab Seksaan MU Di Akhirat Kelak...

Wahai Tuhan Ku...
Bersimpuh Di Atas Sejadah Lusuh Ini...
Sungguh Aku Lebih Menginginkan...
Agar ENGKAU Melepaskan Aku Dari Kedua Duanya...
Kerana Aku Yakin ENGKAU Tidak Menutup Pintu Taubat Untuk Ku...

...Subhanallah...

No comments:

Post a Comment